Etapy produkcji opakowań kosmetycznych

Opakowanie kosmetyczne, zanim staje się gotowe na przyjęcie kosmetyku i trafi na sklepową półkę, przechodzi przez proces produkcji. Obejmuje on kilka etapów – od przygotowania projektu i wizualizacji, aż po produkcję opakowania z tworzywa sztucznego i jego ozdobienie. Jak wygląda każdy z tych etapów?

Pomysł i projekt opakowania kosmetycznego

Wszystko zaczyna się od pomysłu. Dlatego pierwszym etapem pracy nad nowym opakowaniem jest przygotowanie projektu w oparciu o oczekiwania klienta. Na podstawie konsultacji i rozmów z klientem, tworzy się projekt 2D i prezentację przyszłego opakowania. Aby ułatwić klientowi podjęcie ostatecznej decyzji, w programach graficznych przygotowuje się wizualizację 3D finalnego produktu. Po akceptacji rozpoczyna się proces produkcji w oparciu o dokładny projekt opakowania.

Produkcja opakowań kosmetycznych z tworzyw sztucznych

Po dokonaniu wyboru przez klienta rozpoczyna się produkcja opakowań kosmetycznych. Używa się na tym etapie metod wtrysku, rozdmuchu i wtrysku z rozdmuchem przy zastosowaniu nowoczesnych, automatycznie sterowanych maszyn. W ten sposób wytwarza się opakowania z PS, PP, SAN, PETG, ABS, PCV, HDPE, LDPE, PE. Na tym etapie również powstają mniejsze elementy i detale do butelek czy słoiczków o różnorodnych kształtach i budowie. Do tego celu wykorzystuje się formy wtryskowe, rozdmuchowe i wtryskowo-rozdmuchowe, które umożliwiają masową produkcję.

Dekorowanie opakowań kosmetycznych 

Wyprodukowane opakowania są następnie zdobione. Do tego celu wykorzystuje się jedną z trzech metod dekorowania tworzyw sztucznych: sitodruku, druku tamponowego lub hot-stampingu. Dwie pierwsze techniki wymagają użycia farb drukarskich, natomiast ostatnia jest sucha, do druku niezbędne są specjalne, wielowarstwowe folie. Każda z technik pozwala wykonać nawet szczegółowe zdobienia i napisy na opakowaniach o różnych kształtach i wielkościach.

Wróć do bloga