Dlaczego warto kupować słoiki z wymiennym wkładem?
Zacząć na pewno musimy od pewnego wyjaśnienia – to pytanie mógłby zadać sobie nie tylko konsument, który pragnie wzbogacić swoje codziennie życie o kilka proekologicznych nawyków (czyli nie tylko zmniejszyć ilość generowanych przez siebie odpadów, ale także zmniejszyć ślad węglowy i aktywnie wpływać na przyszłość przemysłu, środowiska i świata). To pytanie może (i powinien!) zadać sobie przede wszystkim producent. Dlaczego warto kupować słoiki z wymiennym wkładem?
Parę słów o historii kosmetyków i przemysłu opakowaniowego
Aż do rewolucji przemysłowej i znacznego wzrostu liczebności populacji krajów zachodnich bardziej wypada mówi o manufakturach, aniżeli fabrykach; kwestie takie jak opakowania kosmetyczne rozwiązywane były lokalnie, czasem wręcz prywatnie – w domu (dzisiaj łatwo nie pamiętać, że przez setki lat mydło wytwarzano samodzielnie, w domu).
Nabierając rozpędu, przemysł tak kosmetyczny, jak i opakowaniowy, przybrały – szczególnie poprzez zmiany dotyczące stosowanych w XX w. materiałów – swą dzisiejszą formę. Dzięki temu fantastyczne kosmetyki stały się łatwo dostępne dla każdej kobiety – i nie tylko. Jednocześnie niestety na skalę bezprecedensową wzrosła ilość generowanych odpadów. Dziś poszukujemy rozwiązań tego problemu – jednym z nich są słoiki z wymiennym wkładem.
Zalety słoików z wymiennym wkładem
Każdy konsument wie, co dzięki nim zyskuje – niższą cenę i czyste sumienie. Dla producenta warto kupować słoiki z wymiennym wkładem, ponieważ:
- ogranicza koszty produkcji swoich towarów – a to oznacza zysk;
- to nie tylko funkcjonalność: klienci chętniej sięgają po rozwiązania dobre dla środowiska;
- oszczędza także na transporcie – zmniejsza masę produktu o opakowanie, dostarczają nie daną ilość opakowań z produktem, ale w części opakowania, w części wkłady;
- robi coś dobrego! Każdy powinien wspierać środowisko – szczególną rolę w walce o lepsze jutro odgrywają przedsiębiorcy.
Słowem – słoiki z wymiennym wkładem to nie tylko czysty zysk, ale także słuszna inicjatywa.